Amfilohije: Svuda u svijetu organizuju se litije s moštima svetaca, vratite prvo crkvi oteto, pa onda donesite normalan zakon

Komentari: 55

Vlado

14. 12. 2019 - 12:43

Pa vi jeste okupatori i uzurpatori. Ja bih vas proćerao potpuno iz Crne Gore jer ste tu samo da pljačkate. Penzije dijelite u Republici Šumskoj od naših svetinja otetim parama. Sad se još čudiš što država radi svoj posao. Ti bi htio da ostane nerijesen status dok smognes snage da opet vratis srbijansku vojsku na Lovćen i kapelu koju je kralj Aco ćori napravio. Neće moći mantijašu ima jos nas potomaka ponosnih Crnogoraca. Branicemo Crnu goru na svaki način
Bijelo Polje

14. 12. 2019 - 13:27

Tako je Vlado ima nas i cekamo trenutak da ovu crnu vrano, rak nase lijepe Crne Gore izbacimo iz drzave!
@

14. 12. 2019 - 17:41

JA MISLIM DA BI CIRKUS BIO UPOTPUNJEN DA SE U ISTO VRIJEME DONESU I MOSTI POPA MACE.SRAMNO I STIDNO JE I OD MENE DA POMINJEM U BILO KOJOJ KOMBINACIJI SVETOGA VASILIJU I POPA MACU ALI KAKO JA KAO ATEISTA DA CUVAM VJERU OD SOTONE I PUKOVNIKA SPC BRDSKOBRZINSKOGA RISTA RADOVICA.
lolo

14. 12. 2019 - 12:47

Pukovnik Amfilohije prosvcijetli :) Rog u rog, da vidimo ke ce deblji kraj pokupit !!
Zagor

14. 12. 2019 - 12:53

Amfilohije okrece pricu, ali dzaba. Zakon je prihvatljiv za sve vjerske zajednice sem SPC. Zasto? Dosta je bilo senlucenja. I slazem se sa vama Radovicu, da se oduzeto i pokradeno vrati. Ali me vise interesuje ko je i po cijem nalogu krao i prepisivao u kadastru. Kako vidim, od sledece godine bices manji od zrna....
Grbalj

14. 12. 2019 - 12:59

Imaju pres kao da su politicka partija o cemu se odje radi? Ima li vise kapi hriscanstva u SPC?
Pljevljak

14. 12. 2019 - 13:03

Sa vama nema dijaloga vi ste nam nasilnicki i kukavicki oteli crkvu 1918. sada treba da nam je vratite. Ne priznajete drzavu Crnu Goru ne priznajete da postoje Crnogorci, propagirate kulturu druge drzave u nasoj drzavi... Kako sa vama razgovarati kad ste strani placenici i izdajice!
R

14. 12. 2019 - 13:03

Amfilohije Radovicu mosti svetog Vasilija Ostroskog si jedino ti iznosio iz manastira Ostrog slava i milost sv Vasiliju Ostroskom. Ti si politicar u mantiji ti ratnohuskac. Ko zna sta zelis da sada izazoves ovim potezom? Vjerujem da iza tebe stoi rusija. Kazes da drzava vrati oteto crkvi slazem se sa tobom treba da se oteta imovina vrati svima sto je oteto ali smatram da ti na to nemas pravo jer ti i tvoja spc treba prvo da vratite svetinje po cijeloj crnoj gori koje ste okupirali 1918 godine. Risto radovicu u ustavu knjazevine cene gore iz 1905 godine jasni pise Crnogorska Pravoslavna Crkva je autokefalna i ne zavisi ni od jedne strane crkve sto znaci nezavisna je i od Srpske Pravoslavne Crkve. CPC je u tom vremenu imala i svoj sinod sto Crnogorsko primorska mitropolija na cijem si ti celu to nema vec je dio SPC i nemoj vise da obmanjujes svoje vjernike kako je Crnogorsko primorska mitropolija jedina crkva u crnoj gori koja je stara 8 vejekova.
POŠTOVANI

14. 12. 2019 - 13:31

Prije no počnete da pišete recite sebi i dajte odgovorKADA JE PROGLAŠENA AUTOKEFALNOSTCPC,KO JE TRAŽIO I KO JE PROGLASIO I KADA.Ako nas nema ovdje,,Кодексу Свете Христове Цркве“ у Константинопљу (Тhe Code of the Great Church of Christ in Constantinople), поређаних по части и важности за Свету Саборну Православну Цркву...A NEMA NAS ONDA SU SVI RAZGOVORI I DISKUSIJE BESPREDMETNI
R

14. 12. 2019 - 14:45

CPC JE AUTOKEFALNA OD 1766 godine kada se raspala pecka patrijarsija i na njenom celu je bio mitropolit petar cetinjski i svi petrovici nakon njega eto da znas i taj podatak. U crnoj gori nikada nije postojala SPC sve do okupacije 1918 gosine kada je okupirana autokefalna crnogorska pravoslavna crkva od strane srpske pravoslavne crkve
POŠTOVANI

14. 12. 2019 - 15:29

Ko joj je proglasio autokefalnost?
Boka

14. 12. 2019 - 17:31

Pukovnik Amfilohije. Svojim ponasanjem i trovackom politikom koja nema veze sa tradicijom naroda i stanovnika Crne Gore.
POŠTOVANI

14. 12. 2019 - 15:30

Pismo Vartolomeja Milu Đukanoviću-Vaša Ekselencijo, ovim pismom Vam jasno i potpuno otvoreno saopštavamo da Vaseljenska Patrijaršija, zajedno sa svim drugim Pravoslavnim Crkvama, kao jedinu kanonsku pravoslavnu jurisdikciju u Crnoj Gori priznaje onu pod nadležnošću Visokopreosvećenog Mitropolita crnogorskog Amfilohija, jerarha Najsvetije Crkve Srpske. Crkva Crnogorska nikad nije bila autokefalna, a sadašnja takozvana Pravoslavna Crkva Crnogorska pod Mirašem Dedeićem ne pripada Pravoslavnoj Crkvi. Gospodin Dedeić nije Episkop Pravoslavne Crkve, nego osoba raščinjena od Vaseljenske Patrijaršije. Jedini tamošnji kanonski Jerarh je naš brat Mitropolit Amfilohije, svepravoslavno priznate Patrijaršije Srpske.DA LI VAM JE OVO DOVOLJNO??
Janusovo lice lazi

14. 12. 2019 - 21:50

" postovani", o cemu pricas, o insruisanom pismu kao odgovoru na Amfilohijevu zamolnicu V.P....pa sam VP je rekao kako Amfilohije posrbljanjem unistava Crnogorce... Dobro znas da ni Hilandar ne odobrava Amfilohijevo ponasanje...Citaj, sve pise, no ti neobrazovanima mozes pricati.
POŠTOVANI

14. 12. 2019 - 15:33

Cetinjska mitropolija,nekada skenderijsko primorsko vladičanstvo,kasnije crnogorsko primorska mitr. je uvijek išla u Srbstvo ili Rusiju da rukopoloži svoje poglavice. Dakle,da je autokefalna sama bi to obavljala,a to što je nazivana kao i Karlovačka crkva autokefalnom,to je bilo nekanonski,politički,splet okolnosti,jer su Turci ukinuli sa Grcima Pećku patr,pa ostaci srbske crkve imaju duhovno jedinstvo ali administrativno su rascjepkani.Iz toga izvlačiti neko nesrbstvo i crkveni separatizzam može samo falsifikator istorije
nole.

15. 12. 2019 - 09:21

Nepoštovani pročitaj samo tomos SPC iz 1922g i viđet ćeš sa kim se ujedinjuje beogragska patrijaešija da bi postala današnje zlo od SPC.Normalno da je tu i autokefalna CPC.Čitaj polupismeni čovječe makar deset posto onoga što je napisao i dokazima potkrepio Vladimir Jovanoivić. Kanon 17 nikejjskog sabora iz 451g. i trulski sabor iz 691g kanon 38 kažu , jedna država jedna crkva.Pročitaj i Nikodina Milaša itd zaljubljeniče u Macu i Šilja pa ćeš nešto i naučit.
@ ZA NEPOSTOVANOGA

14. 12. 2019 - 17:36

KOLIKO SI PAMETAN I POD UTICAJEM SPC TI MISLIS DA JE DJILAS TRAZIO AUTOKEFALNOST CPC 1766 GODINE.
Žuga

14. 12. 2019 - 18:11

Postovani. Samo nam ti pokazi tomos o autokefalnosti SPC prije 1922 g. Gdje je ? Gdje se nalazi taj tomos za koji tvrdite da je star 800 godina ? Mozemo li ga vidjeti ? Vazi ??
POŠTOVANI

14. 12. 2019 - 20:14

Kao što u katastru imaš popis svoje imovine tako imaš i Тhe Code of the Great Church of Christ in Constantinople), sve tomose popisane po datumima i važnostiALI VAMA NIJE DO DOKAZA
Hrišćanin

14. 12. 2019 - 13:05

U Crnoj Gori treba da postoji jedna pravoslavna crkva koja ce se zvati Crnogorska Pravoslavna Crkva i tacka, osjecate da vam je kraj pa radite razne vratolomije sa kojima gubite normalne ljude koji uvidjaju da ste sve osim hriscani. Crni ste da crnji ne mozete biti.
Imovina

14. 12. 2019 - 13:08

će se vratiti onome kome pripada, a to sigurno nije ispostava spc u Crnoj Gori, već Crnogorskoj Crkvi.
Savjet

14. 12. 2019 - 13:11

Amfilohije dosta je bilo obmana, padas i tvoj kraj se blizi ne hvataj se za slamke nego bar ponosno podji, inace nece ti uopste biti lijep odlazak. Crnogorci jesu hriscani zato ti i prastaju i nismo te jos kamenovali ali i Isus kaze da treba trule grana sasjeci da bi cijelo drvo ostalo zdravo, Zato jedan dobronamjerni savjet bjezi jer si mozda vec zakasnio.
Bivši SPC vjernik

14. 12. 2019 - 13:14

Dosta si nas obmanjivao i govorio poluistine, odje se radi o vasem zlatoljublju a ne o iskrenom hriscanstvu. Kako ocekujes da te iko iz Crne Gore vise postuje kad si toliko puta negirao postojanje Crnogoraca i Crne Gore na svim javnim skupovima na kojima sam vise puta bio. Kako te vise nije sramota da nesto trazis odje!?
NOVI VJERNIK SPC

14. 12. 2019 - 14:23

Po ankei juče prezentovanoj narod CG skoro da najviše vjerujeSPCprema tome ovakvi komentari su protiv građana Cg...Živjela SPC na svojim prostorima i svojim đecom
-

14. 12. 2019 - 18:00

stari i polupismen velikosrbin.
Somun

14. 12. 2019 - 13:15

Boka i iljade hramova nisu bili u crnu goru,tačno pope ali je i tačno da nisu pripadale ni SPC.pa zovj grke da im vratiš oteto.
JOVETA.

14. 12. 2019 - 13:18

Ne valjaš ni kao pop ni kao čovjek. Izdao si rođenu grudu. Prodao si se lošim Srbima. Normalni Srbi te preziru. Đe će ti duša kad počineš. Grdno si me razočarao. Žalosno, tako obrazovan čovjek - a u svojim ozbiljnim godinama - ratni huškač, krvomutnik.
PONOVO,

14. 12. 2019 - 13:18

se izbjegava suština. Nose se ostaci svetaca u dobroj namjeri a ne manipuliše se sa njima kao što to radi SPC. Svetačke relikvije služe za sabornost,suživot među ljudima. Vaša UPOTREBA mošti služi za okupljanje protivnika CG oko Velikosrpskog Projekta ZLA. I to je jedina istina koja otkriva svu sramotu vašeg tzv. bogoljublja.
Masa

14. 12. 2019 - 13:29

Tacna je izjava iz naslova ali se zato mosti svetaca nidje ne koeiste u politicke svrhe kao u cg
slavenka

14. 12. 2019 - 21:42

Apsolutno je netačno da se bilo gdje šetaju mošti svetaca. Tačno je jedino da se šetaju relikvije kao što su ikone, ruka Jovanova, čestica krsta i slično. Mošti, nikada!!! To je izmišljotina Radovića.
R

14. 12. 2019 - 13:29

Skoro si u budvi slavio 8 vjekova nezavisnosti SPC Crnu Goru ne pominjete a na njenom tlu slavite Autokefalnost Crkve druge drzave. Cesto pominjes Risto Radovicu svetog Petra Cetinjskog a i sam znas da je on bio na celu drzave Crne Gore i na celu Crnogorske Pravoslavne Crkve nikako ne SPC. Crna Gora za vas ne postoji za tebe Risto ne postoji ni Crnogorska nacija vec samo Srpska svestenstvo u tvojoj crkvi ne smije da se izjasnjava da su Crnugorci Ko se nacijonalno izjasni kao Crnogorac toga odmah izbacite iz vase crkve. Ratnohuskac u mantiji + politicar u mantiji+ neprijatelj drzave crne gore i crnogorske nacije = RISTO RADOVIC zvani AMFILOHIJE
Duka

14. 12. 2019 - 13:33

Kako je ocigledno SPC organizacija kojoj ispred svega stoji profit, ista bi morala da pocne placati porez.
L Dabanović

14. 12. 2019 - 13:53

Pa ovi današnji narod otrcana srpstva i Srbina s Turcima su otrcali sve ljucko što je nekad srpski narod imao.Da im je išta ljucko ostalo stiđeli bi se nosit ime naroda kojeg su s Turcima stukli.Pogledajte Turska ih množila 500g za svoju vojsku i sluge a kad ostaše bez imena turske raje taj milet uze ime pokojnog naroda da se kiti njegovim srpstvom i viteštvom.Vjekovima s turskom vojskom išli protiv hrišćana Balkana pa-umjesto da se kaju i stide svoje prošlosti-uzeli još da zlostavljaju i hrišćanske svece.Mora da ih je poslije Turske Sotona preuzela.Evo zakazali skup u Nikšić da dovuku i da se sprdaju i Svetim Vasilijom Ostroškim.Pa će se viđet koliko je Sotona božjih vjernika preobrazila u svoje protiv Boga.A Bog nikome dužan neostaje pa možda ovaj skup bude i od Višnjega naručen-da ih građanstvo gledaju ka one lopove sa ukradenin oko vrata.
!!!!!

14. 12. 2019 - 14:00

Vladajuća struktura, ako izdrži ove prekrivene prijetnje, i nasrtaje na ustavni i pravni poredak, antidržavno, subverzivno i petokolonaško djelovanje, onda se nakon više decenija Crna Gora može smatrati državom. Tim činom, čak i u slučaju nekih nepovoljnih ishoda, svtara se podrška i homogenizacija patriotski nastrojenih struktura, koje joj možda i nisu bile tradicionalno naklonjenje, a bez kojih nit može opstati niti se odbraniti, ni država nit pomenuta struktura. Očekivanim snažnim držanjem, obnoviće se identitetski duh i zacementirati temelji ove stare države. U slučaju uobičajeng savijanja i kompromisa sa antidržavnom i izdajničkom strukturom, može se smatrati da je vlast kao i država Crna Gora samu sebe uništila.
!!!!

14. 12. 2019 - 14:00

Vladajuće stranke su prepune, identitetski i državnički ili nesvjesnih ili petokolonaških prikrivenih kadrova, pogotovo među mladima. Isti se hrane i jačaju finansijski u vladajučim strankama, poltronizacijom ostvarujući privilegije, a koji će čim oslabi snaga partije a i države, momentalno preći na stranu izdajnika i nastaviti napade na državu i identitet CG. Zbog svega toga su ovo presudne godine, da snagu osjete neprijatelji unutar i van državnih struktura, kao i neprijatlji van granica. Vlast treba pokazati odlučnost i spremnost odbrane državnosti i nezavisnoti, kulturne, identitetske, i bilo koje druge kao i garanciju bezbjednosti, održavanja redi i mira u državi. Sve kontra ovoga se može smatrati da je na srednjoročan (ali veoma kratak srednji rok) vladajuća struktura sebe uništila, a time i opstanak (institucionalni, demokratski i bez sukoba) Crne Gore.
timestar

14. 12. 2019 - 14:43

Uskoro će ga svi otpisati i otjerati u penziju.
Nikola

14. 12. 2019 - 15:14

Crkve su prije svega spomenici kulture i drustveno dobro, gradjene u sklopu seoskih groblja! Nasi preci su ih podizali i gradili,zvali se oni danas srbi ili crnogorci!!! Nikome be treba dozvoliti da bude vlasnik osim ove drzave,posebno ne da bude u vlasništvu tudje drzave!!
Doktor

14. 12. 2019 - 15:47

Amfisto vi kosti svetaca iznosite samo kad treba neko zlo da se desi kao devedesetih.
Vratiti CG imovinu CG

14. 12. 2019 - 16:32

ZAKON donijeti jer drzava u drzavi postojati ne moze. SPC u CG dovesti pod zakone CG . Pasjaluk, destrukciju i gicanje ne mozete sprijeciti i inace. Uradice to ovako ili onako. Danas je imovina CG prakticno u rukama drzave Srbije,
Ristova nacin najave ZLA

14. 12. 2019 - 17:05

Kako neko primjeti - IZNOSENJE KOSTIJU SVETACA ovdje nije najava mira i dobrote nego zla i ratova, pogotovo kad to cini ova zlokobna osoba. Pa on se Hristu izruguje a ne svecima
Rukfaš

14. 12. 2019 - 17:11

Pope, pričaš o zakonu ..."koji je protiv crkve koja je osnovala Crnu Goru" i obrćeš teze. Ta crkva u kojoj si ti je poništila Crnu Goru. Ti za Crnogorce kažeš da su komunistička kopilad, da je crnogorski jezik goveđi jezik. Ti kuneš i Popa Dukljanina i sve što može biti potpora crnogorskog identiteta i crnogorske državnosti. Oni slični tebi su zabranili Gospodaru da se vrati u Crnu Goru jer je Petar odstupio a Nikola pobjegao. Srtam te bilo pope. A poslije svake tvoje ujdurme je grmjelo a ne po tvojoj grbači no po grbači nesrećnika što se vuku za tobom.
Komita

14. 12. 2019 - 18:39

Ne laži risto.... Crnogorci se nikad nisu šetali sa kostima svetaca!!!!
jovan

14. 12. 2019 - 19:24

За Амфија је све ненормално нормално па и шетња моштију свеца. Он упоређује шетњу руке Јованове и мошти Василијеве?? А ово "Svuda u svijetu organizuju se litije s moštima svetaca" је апсолутно нетачно. Може ли нам навести он или ови његови гдје се то у свијету шетају мошти? Јесу ли Руси шетали икада мошти Сергеја Радоњешког?
grbalj

14. 12. 2019 - 20:04

AMF. RADOVICU, NEMATE NI LJUDSKO NI CRKVENO PRAVO. DA KAO PREDSTAVNIK SRPSKE PRAVOSLAVNE CRKVE U CRNOJ GORI, DIRATE U CRNOGORSKE SVETINJE.VAS CRKVENI MITING U NIKSICU CE BITE SAMO JOS JEADAN NEUSPJELI POLITICKI MITING.
Neprijatelji

14. 12. 2019 - 22:47

Država nemože i nesmije nacionalizovati vjerske objekte. Hramovi i manastiri pripadaju crkvi ...
Dukljanin

15. 12. 2019 - 01:08

Ma sta se ovi ljudi stalno pozivaju na to kako crkve na primorju nisu bile Crnogorske prije 1918? Bile su za vrijeme Duklje i Zete, Bokelji i primorci su kljuceve gradova predavali Petru prvom 1804 a u sastav Crne Gore je bila Boka 1812-1813 ali velike sile nisu dopustile da primorje bude dio Crne Gore. A kome ih trebamo dati zapravo? Ove na sjeveru Otomanskoj Imperiji a primorje Austro-Ugarskoj? Batalite te seljacke price. Pravoslavna crkva u Crnoj Gori da bude svih pravoslavaca i da se zove CPC...
danilo s.

15. 12. 2019 - 11:03

Amfilohijeve laži: Laž #1 – “…anticrkveni zakon, koji je protiv crkve koja je osnovala Crnu Goru… (A) Crnu Goru nije osnovala nijedna crkva. Slobodnu državu izvojevao je i stvorio crnogorski narod. A ako misli na crkvu Petrovića – ona je bila crnogorska ! Nije bila srpska (srbijanska). Dokaz: “Zbor crnogorskih glavara u maju 1694. godine za mitropolita je jednoglasno izabrao igumana Cetinjskog manastira Savatija Kaluđerovića. Za ovaj čin izbora mitropolita nije bilo nikakvih konsultacija s pretstavnicima Pećke patrijaršije (ukinuta 1766) -koja je u tom momentu imala dva patrijarha. Ovakav način izbora mitropolita je nastavljen i u kasnijem periodu.” Dakle, oko 70 godina prije konačnog ukinuća Pećke patrijaršije Crnogorci su već sami birali vladike. Pet vjekova Srbija je bila pod Turcima. Pet vjekova srpska (srbijanska) noga nije kročila u CG (do kobne 1918) – a Amfilohje tvrdi da su Srbi(janci) osnovali CG. Uzgred, zbor crnogorskih glavara (i naroda) zvao crnogorski, a ne srpski?
danilo s.

15. 12. 2019 - 11:05

Laž # 2 - – Ovo nije vjerska zajednica, nego crkva. Prvo što tražimo je da nam se u zakonu vrati ime – istakao je Amfilohije, i dodao da je vlast…. ignorisala Mitropoliju crnogorsko-primorsku (MCP), te da pokušava da je predstavi uljezom jer se zove Srpska crkva. (A) SPC jeste uljez u CG. Ušla je na silu i prevaru – nelegalno i nelegitimno – poslije tragedije CG (okupacije) - 1918. Država koja je stvorila SPC je bila kraljevina SHS/kasnije Jugoslavija. Tomos je dat SPC za teritoriju te države. Ona više ne postoji. Ne postoji više nijedan razlog da SPC bude crkva u drugim državama/teritorijama koje su se izdvojile iz Jugoslavije. One imaju pravo da imaju svoju nacionalnu crkvu (cuius regio eius religio). SPC može biti glavna crkva samo za teritoriju Srbije. Sve drugo je entofiletizam SPC.
danilo s.

15. 12. 2019 - 11:08

Nažalost, Srbija koristi SPC kao instrument veljesrospskog imperijalizma. Nekada su sve crkve na Balkanu bile pod jurisdikcijom Vaseljenske patriaršije. Što bi bilo da Vaseljenska patrijaršija danas trži da te crkve i dalje budu pod njenom vlašću – jer su nekad bile? Nema nijedan razlog da u CG najveća crkva bude strana, srbijanska crkva sa sjedištem u Beogradu. Vlada CG mora da ustanovi Iiozakoni (baš kao što je to regent Aleksandar učinio 1920) – NOVU Crnogorsku Pravoslavnu Crkvu (CPC) kao nacionalnu crkvu - nasljednicu Mitropolije Cetinjske (CPC). Kao i da zatraži vraćanje autokefalnosti od vaseljenskog patrijarha (kao Litvanija i Ukrajina).
danilo s.

15. 12. 2019 - 11:13

Laž # 3 - To je sabor mira i pomirenja, bratske sloge i zajedništva. U Crnoj Gori nam nedostaje svetopetrovskog i svetovasilijevskog zajedništva. Taj raskol dubinski nakon Drugog svjetskog rata nastavlja i ova vlast. Ti raskoli sada postaju zakoni – smatra mitropolit. (A) Taj “duboki raskol” je djelo Amfilohija i njegovih laži, veljesrpskog klero-fašizma, rasizma i mržnje prema Crnogorcima. Laž # 4 - Sigurno da će crkva učestvovati. Ovdje je to na Upravnom sudu, a u normalnim državama uzimanje imovine je kod osnovnih sudova. Zakon može da definiše da se spor rješava na Upravnom sudu ili na osnovnim sudovima – ali, suština spora ostaje ista. Važno je da je utvrdjivanje prava vlasništva - pravno regulisan proces - a na kojem sudu će se sprovoditi postupak irelevantno je (ako j taj sud nadležni sud). Ovo je samo bacanje magle da bi se izbjegla rasprava o suštini (činjenicama).
danilo s.

15. 12. 2019 - 11:14

Ako SPC ima validne dokaze da imaju pravo vlasništva niko im to neće moći uzeti, tako da je sav ovaj circus - sa procesijama i ratnim pokličima - samo u funkciji prijetnji i zastrašivanja vlasti i gradjana CG. A to je , samo po sebi, anti-hrišcansko ponašanje. Laž # 5 - Radosni smo što je Crna Gora sklopila ugovore s ostalim vjerskim zajednicama, ali ne možemo podnijeti da budemo diskriminisani u svojoj državi – istakao je on. Prije svega, CG nije njihova država, već Srbija. Ako je SPC diskriminisana - daleko više je diskiminisana CPC (CG jeste njena država).
S vjerom u Boga

15. 12. 2019 - 11:15

Zasto Srpska crkva Beogradske patrijarsije da iznosi svete mošti i relikvije Crnogoraca??? Dosta više s tim! Nemate to pravo. A ako Bog da i sveti Vasilije Ostroski, i sveti Petar Cetinjski OVA CE DRŽAVA JEDNOM KONACNO VRATITI CRNOGORSKO CRNOGORCIMA! U Boga se nadamo! Tudje zemlje i njihove crkve neka brinu o svojim drzavama i ustrojstvima u njima. Vakat je, ko išta zna i vidi!
danilo s.

15. 12. 2019 - 11:16

Laž # 6 - Neka mi nađu jedan jedini dokument iz vremena kralja Nikole, da su hramovi pripadali državi. Nadjite vi jedan document da ste dobili to pravo ukidanjem CPC (1920). U knjaževini/kraljevini CG jedino je država imala pravo vlasništva nad crkvenom imovinom: “Država Crna Gora je imala vrhovnu, suverenu vlast (suprema potestas) i svojinu nad pravoslavnih hramovima (crkvenim objektima i manastirima). O tome izričito govori član 719. OIZ, kojeg namjerno prećutkuje Džomić. On glasi “Nepokretna dobra pravoslavnih crkava i manastira, ne mogu se nikako prodavati ili inače ustupati, bez naročita dopuštenja državne vlasti”. U Ustavu Pravoslavnih Konistorija u Knjaževini Crnoj Gori iz 1904. godine u članu 109. se kaže: “Nepokretna dobra crkvena ne mogu se prodavati, zamjenjivati ili inače ustupati. ...
danilo s.

15. 12. 2019 - 11:17

....Ako interes dotične crkve zahtijeva da bi trebalo kakvo dobro prodati ili promijeniti sa drugim, u ovakvom slučaju konsistorija će prethodno učiniti sve potrebne izviđaje i tada će podnijeti predlog Ministarstvu prosvjete i crkvenih djela. Posljednja riječ u ovakvim stvarima pripada Knjaževskoj Državnoj vlasti”. Norme su jasne i one zbore da je država vlasnik, jer je ona jedino mogla odlučiti mogu li se prodavati ili ustupati nepokretna pravoslavna dobra. To pravo Crkva nije imala. Da je imala to pravo, imala bi svojinu, a kad nema svojinu, imala je državinu, inače ne bi pisalo da o tome mora tražiti naročitu dozvolu države, koja je u tom pogledu imala svojinska ovlašćenja.” (N. Adžić)
Мирослав Ђукић

16. 12. 2019 - 08:47

Нису се још сви ботови јавили да попљују Цркву. Суљо, друже, спаваш! Писаће ти шеф рецке...
Novi komentar